donderdag 17 augustus 2017

Dag 25: zondag 13 augustus 2017. Anchorage

Dit is echt zo’n lummeldagje. Beetje uitslapen, ontbijt in het hotel en dan op het gemak nog even wat boodschapjes doen. Jos wil nog wel even kijken bij Bass Pro Sports omdat ze er Sale hebben. Hij denkt nog wel een camouflageshirt of jack te kunnen scoren. Esmée vindt dat maar niks, maar als het dan toch moet, zoekt ze wel mee naar een “geschikt” shirt.

Uiteindelijk wordt het een echt Alaskaans t-shirt. Later op de luchthaven ontdekken we dat bijna alle mannelijke passagiers iets met camo-print hebben; hetzij een jas, een broek, laarzen of een baseball-petje. Zelfs vrouwen doen eraan mee, die hebben dan iets met camo-print met roze accenten.
Om 11:30 uur moet er even worden ingelogd om in te checken bij de airline, we willen voorkomen dat we op de meest onmogelijke plaatsen in het vliegtuig zitten. We hebben dus even internet nodig en een plaatselijke Carrs Safeways, heeft een Starbucks met internet. Ook weer geregeld, al kunnen we niet inchecken bij de vlucht van Anchorage naar Seattle omdat die door Alaska Airlines wordt uitgevoerd en niet door Brittish Airways. Zien we morgenochtend wel op de luchthaven. We wandelen nog even door onze favoriete winkel, Barnes & Noble. Wij zouden hier een hele dag kunnen rondhangen, tussen alle boeken, tijdschriften, opschrijfboekjes, prullaria, etc., etc. We nuttigen een lunch bij Denny’s en nemen bij Fred Meyer voor ’s avonds een broodje mee. We kijken ook nog even voor een sportbroek voor Jos, hij heeft zich voorgenomen een typisch Amerikaanse sportbroek (groot model) mee naar huis te nemen, en Esmée kijkt nog even naar een leuke oversized portemonnee, zoals Amerikaanse vrouwen die doorgaans hebben. Ze slaagt erin en vindt een fraai gekleurd exemplaar. Dan is het tijd om de auto terug te brengen naar het verhuurbedrijf. Omdat we morgenvroeg al om 7:00 uur vertrekken en we dus om 5:00 uur al op de luchthaven moeten zijn, leveren we de auto vast in; Hertz is volgens eigen informatie pas om 6:00 uur geopend. De auto is snel ingeleverd en dan gaan we met de shuttle van het hotel naar onze slaapplek. Daar ontdekken we dat we dat Jos de sleutel van de huurauto nog in zijn zak heeft zitten (dat krijg je met die keyless auto’s) en dus mag hij nog een rondje met de shuttle naar het vliegveld.
Omdat hij geen zin heeft om weer op het shuttlebusje te wachten, besluit hij terug te lopen, het is maar een paar kilometer van het hotel. Maar hoe moet dat als je als voetganger de stad niet in mag? Ondanks dat alles dichtbij ligt, levert toch nog wat oponthoud. Esmée doet inmiddels een vakantiewasje, dan kunnen de kleren weer schoon de koffer in. Stinken ze niet zo als je thuiskomt en het scheelt je thuis een vakantiewasje. We pakken de koffers in – alles past nog – eten een broodje, drinken de laatste biertjes op en kijken nog wat tv. Trump blijft het nieuws beheersen met zijn (late) commentaar op de gebeurtenissen in Charlottesville. Krijgt morgen beslist allemaal weer een vervolg.